Kategoriat
Autoni "Mandariini"

CRSC penkkipunnerrus 2018

Kävin sitten hakemassa tällekin vuodelle teholapun. Tämä tapahtui jälleen CRSC klubipäivänä (7.10.2018) ja tällä kertaa kävimme Jannen (SS-Motors) penkissä, joten verrattavuus on suoraan ensimmäiseen penkkilappuuni.

Dyno todistaa: 203 kW/402 Nm

Autoon tehdyt muutokset: sound symposer pois, jäykempi moottorin/perän alatuenta, paremmin virtaava Mountune ahtoputkisto, huohotus imusarjaan keruusäiliöllä ja takaiskuventtiilillä, Mountune intake kit, kestävämpi ja jäykempi turbon ohitusventtiili.

Softa päivitetty aikoinaan Fordin huollossa.

Tällä kertaa vertailin paitsi aikaisempiin tuloksiin, myös keskenään kahta eri setupia: K&N suodattimen päätytulppa auki tai kiinni.
Tulppa kiinni tuli parempi huipputeho, kun taas tulppa auki tuli parempi huippuvääntö.
Tehotestin lukemat ilman päätytulppaa: 269.4 PS / 401.8 Nm
Samat luvut tulppa kiinni: 276.5 PS / 400.0 Nm
Vertailun vuoksi vuoden 2014 luvut: 279.2 PS / 396.6 Nm

Luvut vastaavat edelleen Mountune MP275 ohjelmalle luvattuja.