Kulmasäätöjen tarkistus (3. kerta toden sanoo)

Käytinpä jälleen kulmasäätöjen tarkistuksessa, kun alle tuli uudet katusliksit. Tällä kertaa ei tarvinnut lainkaan säätää uudelleen, joten on alkujaan tainnut olla vain tehtaalta hieman löysällä osia ja ne menivät kerralla kuntoon kun molemmin puolin säädettiin ja kiristettiin pultit uudelleen. Kulmasäätöjen tarkistuksen välissä ajettu noin 31 tkm; muun muassa käyty ajamassa radalla spinnailemassa ja kolhittu renkaita vauhdilla kanttareihin siten että rengas on jättänyt kumijälkeä vanteeseen. Eikä muutenkaan ole liiemmin säälitty. Toisin sanoen heikkoja ovat ne autot, joissa säädöt menee pieleen kanttarikosketuksesta, tai sitten kyse on urbaanilegendasta ja autot olleet jo muutenkin rikki ("takuumureita"). Ford ei vähästä välitä.

alkutilanne 23000 km 54000 km
vasen oikea yhteensä ohj. Min ohj. Max vasen oikea yhteensä
Etu caster 3°58' 3°59' 3°14' 5°14' 3°55' 3°55'
camber -1°06' -0°49' -2°08' 0°22' -0°59' -0°59'
auraus 0°05' 0°05' 0°10' -0°03 0°09 0°08' 0°07' 0°15'
Taka camber -1°28' -1°34' -2°36' -0°06' -1°31' -1°43'
auraus 0°12' 0°12' 0°24' 0°05' 0°17' 0°15' 0°15' 0°30'
kulkukulma 0°00' 0°00'

omakuva

autoni ("Mandariini") menu