CRSC penkkipunnerrus 2018 (203 kW/402 Nm)

Kävin sitten hakemassa tällekin vuodelle teholapun. Tämä tapahtui jälleen CRSC klubipäivänä (7.10.2018) ja tällä kertaa kävimme Jannen (SS-Motors) penkissä, joten verrattavuus on suoraan ensimmäiseen penkkilappuuni.

Autoon tehdyt muutokset: sound symposer pois, jäykempi moottorin/perän alatuenta, paremmin virtaava Mountune ahtoputkisto, huohotus imusarjaan keruusäiliöllä ja takaiskuventtiilillä, Mountune intake kit, kestävämpi ja jäykempi turbon ohitusventtiili
Softa päivitetty aikoinaan Fordin huollossa.

Tällä kertaa vertailin paitsi aikaisempiin tuloksiin, myös keskenään kahta eri setupia: K&N suodattimen päätytulppa auki tai kiinni.
Tulppa kiinni tuli parempi huipputeho, kun taas tulppa auki tuli parempi huippuvääntö.
Tehotestin lukemat ilman päätytulppaa: 269.4 PS / 401.8 Nm
Samat luvut tulppa kiinni: 276.5 PS / 400.0 Nm

Ei muutoksia ohjelmoinnin suhteen.

omakuva

autoni (Focus ST 2013) menu