CRSC penkkipunnerrus 2015 (183 kW/387Nm)

Kävin sitten hakemassa tällekin vuodelle teholapun, jälleen CRSC klubipäivänä ja tällä kertaa kävimme W Dynon penkissä.
Tuo penkki on kalibroitu hyvin tarkasti ja käyttää SAE J1349 korrelointia (noin 25 Celsiusasteen lämpötilan tehoihin verraten, monet penkit käyttävät referenssinä noin 20°C DIN-korrelointia).

Tänä kesänä autoon on tehty muutoksia ja käsittelyjä joilla saattaa olla jotain pientä vaikutusta: paremmin virtaavat Mountune ahtoputket ja moottorille on tehty myös RVS-käsittely öljyn sekaan laitetuin ainein.

Penkkitulos näyttää teholukemiltaan siltä mitä tehdas lupailee, 248.3 hevosvoimaa @ 5434 rpm. Vääntöluvut ovat vielä tässäkin penkissä reippaan puoleisesti koholla: 386.6 Nm @ 2671 rpm. Eli DIN PS verraten noin 250 hevosvoimaa/184 kW kuten tehtaan ilmoittama luku onkin. Tätä tulosta pitäisin melko luotettavana. Moottorinohjauksen tulisikin rajata tehot, kun ohjelmamuutoksia ei ole tehty. Sen sijaan matalampaa vääntäminen ja vääntöhuipun nousu on mahdollista, kun ilma liikkuu vaivattomammin moottoriin asti.
Bensana oli tällä kertaa puhtaasti pelkkää Neste Oil 98E5. Öljynä Castrol Magnatec professional 5W-30 A5 (pari päivää aikaisemmin vuosihuollossa vaihdettu).

Tällä vedolla käytössä autosähkärin asentama päivitys PCM strategy CM5A-14C204-AMP.

omakuva

autoni ("Mandariini") menu