CRSC penkkipunnerrus 2015 (SAE 248.3 HP/387Nm)

Kävin sitten hakemassa tällekin vuodelle teholapun, jälleen CRSC klubipäivänä ja tällä kertaa kävimme W Dynon penkissä.
Tuo penkki on kalibroitu hyvin tarkasti ja käyttää SAE J1349 ilmoitustapaa.

Tänä kesänä autoon on tehty muutoksia ja käsittelyjä joilla saattaa olla jotain pientä vaikutusta. Asennettuna on jo paremmin virtaavat Mountune ahtoputket ja moottorille on tehty myös RVS-käsittely öljyn sekaan laitetuin ainein.
Ainakin vääntötestin aloitus 1300rpm alkaen onnistui ongelmitta.

Penkkitulos näyttää teholukemaa 248.3 hevosvoimaa @ 5434 rpm. Tuo ensin säikäytti, mutta sitten löytyi selitys: DIN ja SAE nettotehojen vertailussa tulee käyttää 10% kerrointa; täten DIN PS verraten tulee noin 276 hevosvoimaa/203 kW huiput tästäkin penkistä. Vääntöluvut eivät saavuta ihan samaa arvoa kuin SS Motorsin penkissä, mutta se saattaa johtua hyvin matalalta aloitetusta penkityksestä. Vääntöhuippu jää lukemaan 386.6 Nm @ 2671 rpm. Tätä tulosta pitäisin melko luotettavana ja verrattavana normaaliin ajoon pelkkien rullien pyörittelyn sijaan.

Bensana oli tällä kertaa puhtaasti pelkkää Neste Oil 98E5. Öljynä Castrol Magnatec professional 5W-30 A5 (pari päivää aikaisemmin vuosihuollossa vaihdettu).

Tällä vedolla käytössä autosähkärin asentama päivitys PCM strategy CM5A-14C204-AMP.

omakuva