Autoni: Mandariini

💛 Mountune store 💛

Focus ST 2013 ”Mandariini”

Auton perustiedot

Malli: Focus ST 2.0L EcoBoost (mk3, valmistuspäivä 26.06.2013)

Väri: Tangerine Scream

Suorituskyky mitattuna: huiput lapussa n. 400 Nm / 280 heppaa
Todellinen suorituskyky: vääntää 250Nm+ 1300-6300rpm, sutii turhan herkästi 3500-5500rpm

Moottori ja vaihteisto on RVS-käsitelty; RVS-geeliä on ollut moottoriöljyjen seassa 34tkm alkaen ja vaihteistossa 72tkm alkaen koko ajan mukana.

Moottorin nesteet
Moottoriöljy: Castrol Magnatec prof. E 5W20 (+ RVS)
Vaihteistoöljy: Castrol Syntrans FE 75W (+ RVS)
Jäähdytysneste: Fordin suositellut (vaihdettu 31.5.2019) (+ Red Line WaterWetter)

Tekniset parannukset:

  • sound symposer pois
  • jäykempi moottorin/perän alatuenta
  • paremmin virtaava ahtoputkisto ja imuputkisto
  • huohotus imusarjaan keruusäiliöllä ja takaiskuventtiilillä
  • kestävämpi ja jäykempi ahtopaineensäädin
  • isot Ford Performance Focus RS mk3 etujarrut
  • ratakelpoiset takajarrulevyt ja -palat.

Moottorinohjauksen ohjelmisto on yhä Fordin huoltoportaalista päivitetty versio. Ei ulkopuolisia viritysohjelmia.

Lähdin parantamaan suorituskykyä vähentämällä häviöitä ennen tehon lisäämistä ohjelmallisesti.
Ja miksikö? No, koska voin. Koska Ecoboost. Ford. Kehitys. Optimointi. Jo tehtäväksi määritellyn tehon vapauttaminen käytettäviin.

Kirjoittelen lisää tästäkin blogiosuudessa… 🙂